Hoşgeldiniz !

~~~~~~~~~~~~~~~~

6 Haziran 2008 Cuma

DOMATES ÇORBASI

Malzemeler:
4-5 Adet Domates
1 çorba kaşığı un
Tuz Pul biber yada kara biber (Benim terciğim pul biber. İsteğe bağlı)
Aldığı kadar su
rendelenmiş kaşar peyniri

Yapılışı: Domatesi rondodan geçiriyorum rendeleyince çakirdekleri tane tane kalıyor. Mutlaka rondo ile. Yağda unu biraz kavuruyorum. Hafif yoğunluk vermesi için un. İçine domatesi ekleyip çırpıcı ile karıştırıyorum. Topaklanmaması için çırpıcı ile karıştırıyorum. Yavaş yavaş kaynar su ekliyorum. Tuzunu biberini ekleyip servis yaparkende üzerine kaşar peyniri rendesi serpiyorum. Harika oluyor

Not: Burdaki ince deyat domatesin kesinlikle rondodan geçirmesi. Öyle içine tavuk suyu yada maydanoz sapı falan da koymuyorum. Tabi isteyen koyabilir. Piştikten sonra blenderdan geçirilmesini tavsiye etmem. Tadı değişiyor ve köpürüyor.

Hiç yorum yok: