Hoşgeldiniz !

~~~~~~~~~~~~~~~~

17 Ekim 2018 Çarşamba

PAŞA LOKUMU - SULTAN SARMASI



Çok kişinin bildiği ama bilmeyenler için de yada herkes için diyelim, yine çok pratik bir tarifle geldim.

Paşa Lokumu - Sultan Sarması

Malzemeleri :

1 kilo süt
1 su bardağı un
125 gr tereyağı yada margarin (ben sana margarin kullanıyorum)
1 su bardağı toz şeker
2 çay kaşığı vanilya
80 gr beyaz çikolata (ben milka kullandım) 
Tepsiye serpmek için hindistan cevizi
1 poşet toz krem şanti
1 su bardağı soğuk süt

Yapılışı :

Margarin eritip unu kokusu çıkana kadar kavurun. Fazla değil. Rengi dönmesin.
Sonra sütü yavaş yavaş ekleyin. İyice çırpın. 
Topaklanırsa mikserin püre aparatını kullanabilirsiniz.
Toz şeker de ekleyip, muhallebi kıvamına gelene kadar pişirin .
Hafif fokurdama olunca beyaz çikolatayı ekleyin. Eriyince ocaktan alın ve vanilyayı ekleyin.
Mikserin çırpma aparatıyla 5 dakika kadar çırpın.
Geniş bir tepsinin dibine hindistan cevizini bolca serpin. 
Muhallebiyi döküp, fırın tepsisine yayın. 
Oda ısısında ılınınca sonra buzdolabına soğumaya alalım. 
Ayrıca toz şantiyi sütle krema haline getirin.
Soğuyan muhallebinin üzerine yayın.
Mümkünse 1 gece buzdolabında bekletelim. 
Üzerine bolca kırılmış fındık ve isteğe bağlı çilek koyun.
Rulo şeklinde kesip servis yapın.
Afiyet olsun.

Hiç yorum yok: