Hoşgeldiniz !

~~~~~~~~~~~~~~~~

17 Ekim 2018 Çarşamba

RULO PASTA






Evde kolaylıkla yapabileceğiniz rulo pasta tarifi veriyorum.
İyi sonuç almak için ve yumurtaların kabarması için malzemelerin oda sıcaklığında olmasına dikkat edelim. 

RULO PASTA.

Hamuru İçin :

4 yumurta
1 su bardağı toz şeker
1 su bardağı + 1 çorba kaşığı un
1 çay kaşığı vanilya (ben sıvı vanilya kullandım)

İsteğe göre mevsim meyveleri

Pastacı Kreması İçin :
2 yumurta sarısı
2 su bardağı süt
2 çorba kaşığı un
2 çorba kaşığı nişasta
1 çay bardağı toz şeker
1 tatlı kaşığı tereyağı
1 paket vanilya
1 poşet krem şanti (1 kutunun içinde 2 adet oluyor. 1 tanesi kullanılacak)

Yapılışı:
Önce pastanın kremasını yapalım. Soğuk olmalı çünkü.
Tereyağı, vanilya ve şanti hariç diğer malzemeleri tencereye alıp, katı bir muhallebi kıvamına gelene kadar pişiriyoruz. Ocaktan alıp vanilya ve tereyağını ekleyip karıştırıyoruz. Soğumaya bırakıyoruz. Üzeri kabuk olmaması için arada çırpıcı ile karıştırıyoruz. Ilınınca krem şantiyi toz olarak ekleyip tekrar karıştırıyoruz. 
Pasta hamuru için yumurtaları ve toz şekeri mikser ile iyice kabarana kadar çırpıyoruz. Vanilyayı çırpma esnasında ekliyoruz. Unu eleyerek ekleyip elde spatula yardımı ile karışıyoruz. Kabaran yumurtaların sönmemesine dikkat edelim.
Yağlı kağıt serilmiş fırın tepsisine yayıyoruz. Önceden ısıtılmış 200 derecelik fırında 7 - 9 dakika kadar pişiriyor. Çabuk pişer dikkat edelim. Üzeri çok hafif pembe olunca pişmiş demektir.
Fırından çıkarınca bir bezin üzerine yada fırın teline ters çevirelim. Kekimiz soğuyunca kremayı yayalım sonra üzerine istediğimiz meyveleri serpelim.
Ben çilekli 🍓 ve şeftalili 🍑 yaptım.
Rulo şeklinde sunum tabağına alalım ve üzerine pudra şekeri serpelim.
Buzdolabına alıp bir saat kadar belirttim. Sonra dilimleyip servis yapalım.
Aslında bir gün beklerse inanın çok daha güzel olur lezzeti. Çünkü keki, kreması ve içindeki meyveler bir birine çok daha güzel nüfus ediyor.
Afiyet olsun. 😊😋

Hiç yorum yok: